The influence of modern trends in extracurricular educational activities on architecture kindergarten
Abstract
This article is devoted to the problem of organizing an architectural space for conducting out-of-school activities and leisure activities in kindergartens. The article examines the existing provision on the possibilities of the architectural space of a kindergarten for carrying out extracurricular activities of pupils. The aim of the study is to evaluate the effectiveness of using architectural space for conducting various types of non-educational activities in accordance with the development of modern educational programs. The tendency of formation of a polyfunctional architectural environment in a kindergarten for carrying out different types and forms of employment is indicated.
Keywords:
kindergarten, kindergarten architecture, space optimization, extracurricular activities, architectural environment.
Full text is available in pdf only
References
Брызгалова И.А. Типологические основы проектирования зданий детских дошкольных учреждений (на примере Санкт-Петербурга).: Автореф. дис. канд. арх.: 18.00.02 защищена 03.03.1993: / Ирина Анатольевна Брызгалова. С-П.,1993. – 22 с.
Князева О.Л., Маханева М.Д., Стеркина Р.Б. Перспетивная модель организации деятельности дошкольного образовательного учреждения / О.Л. Князева – М.: ЛИНКА-ПРЕСС, 1998. – 72 с., илл.
СанПиН 2.4.1.1249-03 Санитарно-эпидемиологические требования к устройству, содержанию, оборудованию и режиму работы дошкольных образовательных учреждений: Санитарно-эпидемиологические правила и нормативы. – М.: Федеральный центр госсанэпиднадзора Минздрава России, 2003. – 92 с.